Thursday, December 29, 2011

SEBUAH DUKA YANG KARAM "SURATAN ATAU KEBETULAN"

Belum pernah aku alami kersahan yang begini, siang malam aku bagai tiada berbeza!
Dalam hati aku bertanya, apakah kau gelisah?
Sayangnya harapan yang selama ini aku bawa
Hancur berkecai musnah jua akhirnya
Semuanya bagai sebuah mimpi
Walaupun hatiku amat berat melepasmu
Dan rintangan mendatang sayang..terpaksa aku leraikan!


Aku mencari kembali pohon hijau nan rendang
Disitulah kita berteduh
Kau dan aku demikian diibaratkan


Siapakah diantara kita dengan rela menjadi pendusta?
Siapakah dulu membina harapan?
Siapa yang memusnah impian?
Itu yang kau tinggalkan
Setelah jauh berjalan jatuh
Akhirnya aku yang tersungkur
Dugaan ini kah dugaan untuk ku?
Hujungnya tak seindah mimpi
Hanya igauan ngeri
Kau yang pernah ku rindu
Mudahnya berlalu
Inikah noktahnya?
Perhubungan kita?
Andai begitu suratan takdir
Usah lagi kita mungkir


Perlukah kau dan aku merelakan
Kita hanya insan yang selalu mengharapkan
Suatu yang indah dalam perhubungan
Dikala tiba dugaan mendatang
Aku? Kau tinggalkan
Walau kita dihadapkan
Dengan pelbagai pilihan
Mengapa sering terjadi pilihan tak menepati..

No comments:

Post a Comment